Specialioji/logopedinė
pagalba
Tikslai:
TIKSLAS:
Didinti
specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymosi veiksmingumą.
Teikti
kryptingą ir efektyvią specialiąją logopedinę pagalbą mokiniams,
turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų
UŽDAVINIAI:
Stiprinti mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimą ugdyti
mokinius,
turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.
- Šalinti
mokinių kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.
- Įvertinti
mokyklos mokinių specialiuosius ugdymo (-si) poreikius ir raidos
ypatumus.
- Sudaryti
sąlygas galimų sutrikimų prevencijai.
- Formuoti
teigiamą mokyklos bendruomenės požiūrį į specialiųjų ugdymo (-si)
poreikių turinčius mokinius
- Sudaryti
palankias ugdymosi sąlygas specialiųjų poreikių turintiems mokiniams.
FUNKCIJOS:
1. Bendradarbiaudama su
mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais,
rūpintojais),
kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, mokyklą
aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais,
numato ugdymo
tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius
specialiųjų poreikių mokinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko.
2. Padeda specialiųjų poreikių
mokiniams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas,
atsižvelgdama į kiekvieno specialiųjų poreikių mokinio gebėjimus,
ugdymosi
galimybes, mokymosi ypatumus.
3. Pataria mokytojams kaip
pritaikyti specialiųjų poreikių mokiniams mokomąją medžiagą ir mokymo
priemones, rengti ugdymo programas, pritaikyti, individualizuoti
bendrąsias
programas.
4. Teikia metodinę pagalbą
mokytojams, specialiųjų poreikių mokinių tėvams (globėjams,
rūpintojams) ir
kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos
konsultuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klausimais.
5. Naudoja ugdymo procese
mokymo priemones atsižvelgdama į specialiųjų poreikių mokinių amžių,
specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo
turinį.
6.Dalyvauja mokyklos vaiko gerovės komisijos
veikloje.
7. Taiko savo darbe
specialiosios pedagogikos ir logopedijos naujoves.
8. Šviečia mokyklos
bendruomenę specialiųjų poreikių mokinių ugdymo, specialiosios
pedagoginės
pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir
visuomenės
teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius.
LOGOPEDĖS/SPEC.PEDAGOGĖS
DARBO GRAFIKAS
Savaitės
diena
|
Darbo
laikas
|
Pietų
pertrauka
|
Mokytojų,
mokinių, mokinių tėvų konsultavimas
|
Antradienis
(darbas
ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyriuose)
|
8.00-12.00
12.30-14.00*
|
12.00-12.30
|
8.00-12.00
|
Trečiadienis
|
8.00-11.30
12.00-14.30*
|
11.30-12.00
|
8.00-11.30
12.00-13.00
|
Ketvirtadienis
|
8.00-11.30
12.00-14.30*
|
11.30-12.00
|
8.00-11.30
12.00-13.00
|
*Šis
laikas skirtas tyrimų metu gautų duomenų analizei, dokumentacijos
tvarkymui, rekomendacijų rengimui, pasiruošimui konsultacijoms,
profesinės kvalifikacijos
tobulinimui ir kt.
|